Tej wiosny…postaw na szpinak!

W niepozornych liściach tego warzywa znajduje się prawdziwa bomba witamin! Niegdyś kojarzący się z znienawidzonym pożywieniem przez dzieci w przedszkolach, dzisiaj przeżywa swój renesans! Szpinak znamy dzięki Persom, ponieważ to oni zaczęli używać go jako składnika przygotowywanych dań. Najbardziej znany i najczęściej jadany to szpinak warzywny (łac. Spinacia oleracea L.). Jeśli jeszcze nie jesteś zwolennikiem szpinaku – koniecznie musisz się przekonać!
Szpinak ma wiele zastosowań w kuchni. Pasuje do głównych dań, a także do przekąsek czy zup i kremów. Szpinak również można dodać do zielonych koktajli, na które ostatnio panuje wielki boom. Ze względu na jego bogate wartości odżywcze dobrze robić szpinakowe dania, ale ważne, że świetnie wzbogaca dania, nawet tylko jako dodatek.
Pamiętaj, że szpinak, to źródło witam K, beta karotenu, C, kwasu foliowego, B1,B2,PP,B6 i E. To warzywo ma wiele składników mineralnych: wapnia, żelaza, fosforu, potasu, jodu, magnezu, cynku. A także (uwaga!) dla tych odchudzających się do lata – szpinak do źródło błonnika pokarmowego!
Co więcej można dodać?
Na zdrowie!